1. We're currently conducting systematic tests with the release version of macOS 11 (Big Sur) in order to offer full compatibility of our products as soon as possible. You can find our latest compatibility status - here

Please note that although announced at the same time as macOS Big Sur, Apple Silicon processors are an independent release with separate compatibility concerns for NI products. Compatibility with macOS Big Sur will not yet ensure compatibility with Apple Silicon processors. At the moment, Native Instruments products are not supported on computers with Apple Silicon processors. Read more - here

Dismiss Notice

Session Guitarrist Akzente mit Akkordwechel

Discussion in 'Sonstige NI-Instrumente' started by Tastenmann, Apr 15, 2020.

1. Tastenmann

Tastenmann NI Product Owner

Hallo.
    Ich beschäftige mich seit 1 Woche mit Session Gitarrist alle Versionen. Strummed & E Gitarre.
    Meine Frage ist recht einfach: Außer die Pattern die automatisch mitlaufen, gibt es auf einzelne Tasten die Möglichkeit Akzente zu spielen.
    Ich finde keine vernünftige Möglichkeit den Akkord auf die Akzent Taste während der aufnahme sinnvoll zu ändern.
    Wie macht ihr das?
    Hier auch ein kurzes erklär-video falls ich mich zu undeutlich ausgedrückt habe:

Hoffe es gibt eine einfache Erklärung.

Danke im Voraus.