1. Download 190+ FREE loops and one-shots, build a track and stand to win highly limited edition MASCHINE or KOMPLETE KONTROL customised hardware in the SKETCHES remix competition over on MetaPop!

CLICK HERE!

Traktor, Xone K2 et les Leds

Discussion in 'DJ Controllers' started by Mistoen, Jan 14, 2013.

1. Mistoen

Mistoen New Member

Bonjour à tous,
    Je suis en train de faire mon propre mapping pour mon xone K2, tout se passe bien, mais je n'arrive pas à assigner une couleur spéciale à une touche indépendamment de la couleur du layer.
    Par exemple, sur le deuxième layer, le orange, j'ai configuré mes effets. Je voudrais qu'un bouton d'activation d'effet soit rouge lorsqu'il est en off et qu'il passe au vert lorsqu'il est en on. Le problème est que je ne trouve pas comment faire, j'ai beau tout essayer, le bouton reste éteint en off et orange en on.
    J'ai cherché sur quelques threads ici, en anglais, mais c'est d'autant plus dur d'essayer de comprendre en anglais...

Y a t-il quelque chose que j'ai raté ? Je précise que je suis en layer 5, au cas où.
    Merci d'avance

2. kallekenkel

kallekenkel NI Product Owner

Salut, vous devez désactiver "latching layers" afin de pouvoir utiliser plusieurs couleurs.
    Alors que les "latching layers" sont activées, vous ne pouvez utiliser que la seule couleur à la fois.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=RBiQlO7svVk"]Allen & Heath Xone K2 LED output in Traktor - YouTube[/ame]

Il ya aussi un sous-forum français: http://www.native-instruments.com/forum/forumdisplay.php?f=270

3. Mistoen

Mistoen New Member

Merci, kallenkenkel, pour la réponse. Mais dans ce cas là, en latching layer off, comment faire pour changer de layer ? Je n'aurais pas accès qu'à un seul layer ?

4. kallekenkel

Oui, vous avez accès à une seule layer. Mais l'utilisation de modificateurs, vous pouvez créer votre propre "layer". Ce besoin de certaines connaissances sur le mapping bien...

5. Mistoen

Mistoen New Member

Justement, un seul layer ne me suffit pas. J'utilise les trois, chacun ayant une fonction.
    Le premier pour la gestion des decks, navigation, enregistrement. Le deuxième pour les effets, balance, filtres, cues points.
    Le troisième pour le loop recorder et les remix decks.

Donc un seul layer ne me suffit pas. Je suis donc condamné à n'avoir qu'une seul couleur définie par layer, il n'y a aucune solution ?
    Ou en layer off je peux arriver au setting que je souhaites avoir ?

6. kallekenkel

Vous pouvez simplement définir le bouton de verrouillage comme modificateur. Le poussant fixera le modificateur à 1. Le poussant à nouveau mis le modificateur à 2. Le poussant à nouveau cette valeur à 0.

Ainsi, vous obtenez votre layers en arrière, et vous aurez aussi la possibilité d'utiliser les trois couleurs sur chaque layer.

[this is all google translator, so I hope it makes sense]

7. Mistoen

Mistoen New Member

Ok, that seems to be a good solution. It makes sense now that you precised it's translated by google haha.

So, I set that by creating modifier conditions, for exemple M1 for layer red, with value 0 for it, and assigning the controls relatives to the layer red with the same modifier condition and value ?

And so, to change to amber, I do the same with M2 and value 1 ?

8. kallekenkel

Something like this.. yes.
    PM me if you want to have a quick Skype and I'll show you ;)

9. Mistoen

Mistoen New Member

I'm facing another problem... Gosh it's so hard to map the xone K2 properly.

When I create layers by modifier conditions, if I use for exemple the amber for a function and if in my second layer there are other functions at the same place that use the same color, amber, well all is ok, there is no problem.

But if in the first layer I use a fuction with some color, let's say red, and if in the second layer there is at the same place an other function using another color, let's say amber, there is a confrontation of the leds.
    So, the led stay red and doesnt turn amber, and to make the amber led appear, I have to activate then deactivate the button. So, if I change again to the first layer, the led stays amber and I have to activate/deactivate here too to make the led change to red.

What can I do to resolve this problem ?

10. Mistoen

Mistoen New Member

Did somebody faced this problem before ?

11. Consyouth

Consyouth New Member

Yes me! I found a solution using the modifier for the output but so there's no enough modifier plus I already use them...

12. kallekenkel

The K2 will not change color if it does not receive a signal to do so. You need to have something happen in the software that tells the LED to switch color, otherwise it will stay as it was in the previous layer.

13. Mistoen

Mistoen New Member

Ok but how to do it ?
    I don't even figure out how to give an impulsion.
    I thought about a modifier condition #2 but there are so much fonctions and buttons that I dont even know what to do.

These functions thinking jam my head. How could I create that impulsion for the button to turn on again when I switch to my layer#2 ?

14. kallekenkel

15. OmnilimbO

OmnilimbO New Member

Add the "Send Monitor State" IN too each of your Layer/Shift buttons... set Mx - 1, and invert it. This will send a full reset signal to all LEDs every time you press that button to switch layers. Magic!

16. Mistoen

Mistoen New Member

Thank you for this OmnilimbO, from what I see right now, this works perfectly !

17. OmnilimbO

OmnilimbO New Member

Great! Happy to hear it helped you out and saved you some trouble. Took me months of trial and error to figure it out myself, but was well worth it, because it really opens up a whole new level of options and possibilities for mapping the K2. Enjoy! ;)